החזרה לשגרה בצל הקורונה מציבה בפנינו אתגרים גדולים. הנחיות משרד הבריאות לריחוק חברתי לצורך מניעת התפרצות נוספת ע"י צמצום כמות הנוסעים באוטובוס חייבה הסדרה מחדש של מערכת קווי השירות בתחבורה הציבורית. בתוך כך, הרי שאנו מוגבלים בכמות הסעת נוסעים בכל אוטובוס. ברור שכדי לספק שירות רגיל כבשגרה, נדרשים פי 3 אוטובוסים ונהגים שכמובן אינם. אז כדי להמשיך ולתת שירות הוחלט במשרד התחבורה על ביטול חלק מקווי השירות שעל פי קריטריונים שונים אינם או פחות נדרשים בתקופה זו במטרה לפנות משאבים (אוטובוסים ונהגים) כדי לתגבר את קווי השירות שכן מופעלים.
לאור זאת, אנו מבקשים את סבלנותכם כלפי הנהגים ולצד השמירה על הנחיות משרד הבריאות בתוך האוטובוס ובתחנה, להשתדל לתכנן טוב יותר את הנסיעות שלכם ופחות ליסוע בשעות השיא ולא לחכות לאוטובוס האחרון היות ויכולות תגבור הנסיעות שלנו מוגבלת.
מתכונת הפעלת הקווים:
קווי השירות שמופעלים היום פועלים במהלך כל שעות היום. כלל הקווים תוגברו באופן משמעותי במטרה לספק מענה הולם לביקושים נוכח מגבלות משרד הבריאות. אנו בוחנים כל העת את היקף הביקושים ומתגברים בהתאם.
בשבועות האחרונים מבוצעת חשיבה מחודשת לגבי פריסת קווי השירות בכל הארץ בכוונה להתאימה למצב החדש וכן כדי ליעל את מערך קווי השירות במטרה לספק שירות יעיל יותר מבעבר.
כללי התנהגות בתוך האוטובוס:
עלייך לעלות לאוטובוס רק אם אין לך חום מעל 38 מעלות ועם מסכה. הנוסעים הפטורים מחבישת מסכה הם: ילדים מתחת לגיל 7, אדום עם מגבלות פיזית/שכלית/נפשית. הנהג רשאי לציין זאת ולא לעלות נוסע ללא מסכה.
לא ניתן לשלם עבור הנסיעה אצל הנהג ועל כן מחובתך לתקף את כרטיס הרב קו שברשותך במכשיר כרטוס או מכשיר תיקוף באמצע האוטובוס העירוני.
נבקש להבהיר, כי נסיעה ללא תשלום, הינה עבירה על החוק ועלולה לגרור לקנס כספי ע"ס 110 ₪ . על פי הוראת משרד התחבורה, האכיפה בעניין זה תתוגבר משמעותית ועל כן המנעו באי נעימות ונזק הכרוך בקבלת קנס.
הנחיות בדבר סדר ישיבה באוטובוס:
החל מתאריך 07/1/21 תתאפשר העלאת נוסעים בהתאם לסוג האוטובוס . אוטובוס בינעירוני - עד 30 נוסעים לא כולל הנהג לאורך כל היום, הישיבה בשורת מושבים בראשונה אסורה. אוטובוס עירוני - עד 32 נוסעים לא כולל הנהג. מיניבוס עירוני - עד 11 נוסעים לא כולל נהג מיניבוס בינעירוני - עד 9 נוסעים לא כולל הנהג .
לתשומת ליבכם, חל איסור לשבת בשורת מושבים ראשונה
החזרים בגין אי שימוש במהלך תקופת ההתפרצות:
החלטות על החזר כספי בגין אי שימוש כתוצאה מהסגר, בידוד או מחלה נקבעות על ידי הנחיות משרד התחבורה . כמו כן , ניתן לבדוק את זכאותכם לפיצוי במחלקת פניות הציבור.
פעילות מרכזי שירות "על הקו":
חברת אפיקים מפעילה 13 מרכזי שירות "על הקו" לצורך טיפול בתקלות, זיכויים, הנפקות וכו' בימים א'-ה' ובימי שישי בהתאם לשעות הפעילות המפורסמות בכל עמדה .
מרכזי השירות פועלים לפי הנחיות משרד הבריאות ובעלות תו הסגול לעסקים.
בכדי לחסוך זמן יקר ולהימנע מסיכון של הדבקה, אנו ממליצים להשתמש בשירות הטענות און ליין באמצעות רב קו און ליין . למידע נוסף כנסו .